У сутјесци између Овчара и Каблара још с краја 14. века била је подигнута монашка кула стражара са звонаром. И то у близини манастира Јовања, лавре поред Западне Мораве, а у кули скрипторија. Док су монаси у 30 метара високој утврди на видиковцу, дакле на безбедној даљини од Турака, преписивали јеванђеља, минеје и друге богослужбене књиге, лествама се из њихове радионице силазило у подрум где су тамновали грешници.
У истом периоду, у оквиру Овчарско – кабларских манастира била је развијена и иконогафска делатност а она се односи на делатност монаха који су осликавали иконостасе и зидове храмова. Из те чињенице као и из сазнања да десет до дванаест студената уметничких академија у оквиру студијских програма изучавају иконографију и калиграфију, проистекла је идеја да у овом простору поново оживимо калиграфско-иконографску делатност у форми радионице.
Ова идеја има посебан значај јер обнавља појам лепог писања у времену доминације софтверске технологије. Калиграфско–иконографска радионица коју воде Ана Богићевић, професор одељења Уметничке школе у Чачку и мр Лазар Димитријевић, професор ФИЛУМ Крагујевац , почела је са радом 2014. У току досадашњег рада учествовала су 24 студента факултета уметности и средње уметничке школе у Чачку као и неколико заинтересованих учесника за ову врсту делатности.
Аутор пројекта је Божидар Плазинић, који реализује Центар за виизуелно истраживање „Круг“ а у оквиру годишњег програма ТОЧ која овом делатношћу поред већ наведених разлога, жели и да употпуни своју туристичку понуду и да у наслеђе остави два значајна фонда, која се чувају у Народном музеју и Међуопштинском историјском архиву Чачак.